CRM a gyakorlatban

Ma lement a CRM elõadás is. Érdekes volt hallgatni az elõadásokat, ki hol miképp oldotta meg a különbözõ problémákat. Jó pár dolog kiderült az elõadások alapján, amik mint neuralgikus pontok megfeoghatóak egy CRM projektben:

  • Jó bevezetõ partner nélkül ténylegesen elindult és élesben használt rendszer nincs (nu jó ritka mint a fehér holló)
  • A CRM rendszer kialakítása során minél inkább célszerû a rendszer adta folyamatokat alkalmazni, a spanyol viasz ismételt feltalálása nem vezet sehová…
  • A jó CRM rendszer minimálisan ugyan de az ügyfél kiszolgálási igényeihez testre van szabva
  • A tervezés (közös átbeszélések, kitalálások, kialakítás) és az oktatás együttesen a munka 30-60%-t jelentik, ezek kispórolása a projekt egyértelmû bukását jelentik.

Az oktatás, és a belsõ ellenállás megtörését jól jellemzi az itthon készült felmérés, melyet a terminal.hu-n publikáltak: A munkatársakon buknak el a CRM-bevezetések.

Végezetül álljon itt az általam tartott elõadás anyaga PPT formátumban, remélve más is okosodik még belõle: CrmDay20080320.