Egyszerûnek – és napjainkban – természetes dolognak tûnik, hogy az adatbázis és az alkalmazás szerver külön HW-n kerül telepítésre. Ez a régi – r11-es – rendszereknél nem volt túl szerencsés, mert a JAVA-s adatbázis illesztés nem a legoptimálisabban volt megírva, és így ha a adatbázis és az alkalmazás nem ugyanazon a szerveren volt telepítve akkor jelentõs sebesség lassulás volt érzékelhetõ.

Ezen a problémán az r11-es verzióknál e problémát megoldották, így a központi MDB adatbázist és az egyes alkalmazás komponenseket már lehet külön-külön gépekre minden mûszaki és sebbesség gond nélkül telepíteni. A kérdés már csak az, hogy miképp?

Nekünk ez Windows Server 2003 és MS SQL 2005 környezetben volt szükséges, s a megoldás relatív egyszerû volt, lám:

  1. Telepíteni kell az adatbázis és az alkalmazás szervert (oprsz. és adatbázis motor szintig). Célszerû az összes szükséges javítást is feltelepíteni e lépés keretében!
  2. Az adatbázis szerveren futtatni kell a Remot Componets Setup elemet. E lépés keretében az adatbázis szerveren létrehozásra kerül az MDB adatbázis és a Service Desk használatához szükséges egyedi beállítások.
  3. Az alkalmazás szerveren telepíteni kell az MS SQL Cliens-t (Célszerû hejbõl a késõbbi adminisztrációhoz és nézegetéshez a konzolt)
  4. Ezt követõen a szokásos eljárás szerint telepíteni kell a Service Desk rendszert, mindössze annyi a plusz feladat, hogy az adatbázis szervernél a szerver nevét a tényleges adatbázis szerverére kell kicserélni. A telepítõ ezt követõen simán futtatható tovább.
  5. A telepítést követõen a post installációs lépéseket a szokott módon kell végigcsinálni.

Fontos!
A telepítõt akkor is futtatni kell, ha az adatbázis már létezik, de még nem volt hozzákapcsolva Service Desk rendszer.

A rendszer a fentiek szerinti telepítést követõen egy-két fontosabb kiegészítést telepíteni kell. A legfontosabb, hogy a TCC-tõl el kell kérni azt a javítást, melynek segítségével a távoli adatbázis kapcsolat megszakadását követõen a rendszer folyamatosan próbálkozik a kapcsolat helyreállításával. A telepítés nélkül ezen esetben a Service Desk rendszer elszáll. 🙂

Ha ezzel is megvagyunk akkor a rendszer a továbbiakban minden gond nélkül használható ugyanúgy mint bármely egyéb installációs környezet.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*