Ismét megérkezett a hó Budapestre és megint félig meghalt a város. Miért csak félig? Egyszerű a válasz, mert arany hétvége lévén szinte senki nem ment dolgozni, és már este hazafelé tartottak, nem pedig indulni vásárolni. Mondom csak félig havazott be, hisz a városon belül és az M0-s gyűrűn ahogy láttam sokan behaltak, de nekünk délután 16.30-s indulással Törökbálintról a CORA-ból 70 perc alatt sikerült hazaérni Soroksárra (Törökbálin-M1-Egérút-Lágymányosi híd-Gubacsi út). Igen ez a széle, de itt lehetett haladni. 🙂 Ezeken merengve két dolog volt amin elgondolkoztam kicsit tegnap.

Hókotrók

Tegnap este Hardi úr elmondta a Híradóban, hogy “Ferihegyen több mint 40 (!) hókotró várja/várta a hóesés megkezdését”. Ezt megelőzően az FKF szóvivője elmondta, hogy közel 90 (!) jármű járja Budapest útjait!

Szerintem a felkészültséget ez a két szám jól szemlélteti! De ha nem is foglalkozom a ferihegyi számokkal, akkor is elég furcsa, hogy kerületenként 3,9 db hókotró elég az előre tervezett feladatokra! No comment tovább, szerintem ez is csak egy műintézmény funkcionáriusoknak.
 

Tömeg közlekedése – BKV vs autósok

Másik kérdés, hogy a rádió és az FKF folyamatosan azt hangoztatta, “mindenkit kérünk a tömegközlekedés használatára”. Könyörgöm ezt miképp gondolták??? Előző nap – pedig hó még nem volt – nem tudtak a buszok rendesen indulni. Ezt követően tegnap még a havazás elején azt láttuk, hogy állnak az 1-es villamosok, buszok meg épp hogy tudnak menni (szegény sofőrök, gondolom nem a legkönnyebb egy 17 éves öreg, NEM MEGFELELŐEN KARBANTARTOTT busszal, szabályosan és biztonságosan közlekedni), majd megsúgják, hogy a 4-es villamosok is megálltak. Könyörgöm miképp gondolják ezek után, hogy aki már kocsiban ül az kiszáll, illetve aki teheti az nem megy át a megállóból a parkoló felé, és veszi elő a “négykerekű esernyőt” (most kályhát)?

Ez a város LE LETT SZOKTATVA A BKV-ról! Rá kéne jönniük, hogy az egyszerű embereknek sem volt olcsóbb a gépjárművek karbantartása, kezelése, mint nekik, mégis mert szükségük van rá megtették? Nem ment a BKV-nak? Egy: Így jártak, húzzanak a vezetőik és robbantsuk fel ezt a monolitot! Kettő: Lássák be végre, hogy a különböző költségek irreálisan magasak lettek és kezdjenek el azon gondolkodni mit lehet ezzel tenni (adócsökkentés, járulékcsökkentés, fizetések rendbetétele – hisz a BKV giga méretét ez is rendesen megcibálta). Három: Nézzék már meg, mire is fizetünk ennyi? Egy valódi tevékenységet végző emberre (értsd: sofőr, forgalmi szolgálatok) hány irodista és szerelő jut? Nagyon meg lennénk lepődve a számokon! Lehet hogy a BKV is az államilag kezelt “bujtatott munkanélküliség” áldozata?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*