Nekikezdtem és összeállítottam mindazt amit most e pillanatban a Service Desk és Knowledge Tools termék kapcsán a CA most megosztott velem. Az anyag eleje – 2-5 slide – a Service Management termékvonal kapcsán még szóbakerülõ termékekkel is foglalkozik, de aztán belecsapok az SD és az SDKT rejtelmeibe. A bemutató igencsak sûrû és megpróbáltam csak az újdonságokkal és a lényeges változásokkal foglalkozni, de így is 48 slide állt össze, azaz a magyarázatok és a kérdések függvényében 1,5 – 2 óra terjedelmû bemutató lett belõle.

Service Desk & Knowledge Tools r12

Azt alapvetõen kijelenthetem, hogy a CA mostani termékfejlesztése valóban a napi gyakorlatban felmerült kérdésekre és problémákra ad választ. Az elõadások alatt láthattuk a már mûködõ Alfa verziót – ami néhány megállástól eltekintve – valóban impozáns és nagyratörõ szolgáltatásokat mutatott. Mik is az új extrák? Nézzük csak!

CMDB r11.2

  • Fejlesztett megjelenítés
  • Kibõvített platformok

Service Desk r12

  • Role Based UI
  • Web Based Reporting
  • Egyszerüsített Multi-Tenant megoldás

Knowledge Tools r12

  • Fórumok
  • Keresés csatolmányokban

Support Bridge r12

  • Mélyebb Service Desk Integráció
  • Újratervezett UI

Sajnos ennél több jelenleg még nem publikálható, de a Service Desk és a Knowledge Tools r12 Beta tesztelõknek is elérhetõ változata 2008 áprilisára várható, már csak addig kell várni…

Egyéb kérdések, érdekességek

Az új eljárási logika tovább folytatódik, aminek keretében évente egyszer jelenik meg a termékek „New Features” bõvített változata. Negyedévente jelenik meg az úgynevezett „Maintenace Patch”, és tovább folytatódik a „Cummulative Patch” kiadása. Mindez miért? Azért, mert így – s ez az elmúlt idõszakban már érezhetõ volt – fokozottan ellenõrzött minõségû kód kerül csak kiadásra, megelõzve a javítások javításának kiadását (hát volt biza régebben ilyennel is gond).

Másik fontos és számomra is lényeges információ, hogy az újabb verziók nem lesznek elérhetõek Ingress-en (sõt végre a fejlesztések sem ezen történnek).

A fejlesztések során egységes platformra hozzák e termékvonal valamennyi elemét, ennek keretében egységesen TomCat szervert és Java Aplet alapú megoldásokat használnak a szerver oldalon. Egységes DB létrehozása és alkalmazása (ebben az esetben MS SQL és Oracle támogatással lehet számolni).

Érdekes információ volt, hogy a CA Workflow nem mindenhol lesz továbbra sem alkalmazható! Ilyen kivétel a jelenleg a termékvonalból kilógó CA Change Manager. E termék teljes egészében JAVA alapú webes alkalmazás (!), és saját egyéni workflow motort használ… Wink