Lassan elindul a CA Service Desk r12 Beta programja. Ennek kapcsán lassan publikussá válnak az új rendszerre vonatkozó információk, és így én is – végre – összefoglalóan megjeleníthetem. Lássuk tehát miket is tudunk – immár publikusan – az új verzióról:

Kompatibilitás, Upgrade

Ami az egyik legfontosabb dolog az mindig a kompatibilitás és az upgrade lehetõségek. Az új verziónál erre a gyártó nagy hangsúlyt fektetett és biztosítja az upgrade lehetõségét. Ez praktikusan azt jelenti, hogy amennyiben az ember fia betartotta a testreszabási és fejlesztési megkötéseket, amit a gyártó kiadott, akkor az Upgrade varázsló segítségével régi rendszerünket könnyen r12-vé varázsolhatjuk. (Természetesen a testreszabásokat ezután ellenõrizni kell, de fontos, hogy minden adat és funkcionalitás továbbra is elérhatõ lesz).

Sajnos tapasztalataim szerint az itthoni megvalósítások során a felhasználók és a szakember kollégák sokszor nem vették figyelembe ezen korlátozásokat, és akkor bizony a frissítés komoly és összetett projektté válik ami nem kevés pénzbe és ami még nagyobb gond, idõbe és munkába kerül.

Elhagyott lehetõségek, szolgáltatások

Ha tovább vizsgálódunk egy új rendszerben a következõ fontos és ellenõrizendõ dolog, azon szolgáltatások és lehetõségek halmaza, amelyek az új rendszerbõl kimaradtak. Ezeket a CA szépen csokorba fogta:

  • Installed Analyst Client: The thick or Java client analyst interface will be removed and CA will continue to focus development efforts on the web interface for all users.
  • Ingres Database Support: The r12 release of CA Service Desk, CA Service Desk Knowledge Tools and CA Service Desk Dashboard r12, will not support Ingres as a database platform option. Migration documentation for the r11.2 version will be provided to allow customers to move to a supported platform such as Oracle or Microsoft SQL Server. More details about this announcement are available at https://support.ca.com/irj/portal/anonymous/phpsupcontent?contentID=165400.
  • MS Access Reports: Microsoft Access pre-defined reports will not be provided with CA Service Desk and CA Service Desk Knowledge Tools r12. The new reporting features will provide greatly enhanced functionality directly in the web interface.
  • BAPI and C APIs: With the maturity of the web services API, the BAPI and C APIs will be removed. Detailed documentation for the web services API is available in the r11 Web Services User Guide as well as the Incident and Problem Management Green Book available at ca.com/greenbooks.
  • Scoreboard Graphs: The new embedded reporting functionality provided by Business Objects will substantially improve reporting capabilities in the web interface and will be the preferred method for generating graphical ad-hoc reports.
  • MS Windows 2000 and MS SQL Server 2000 Support: In June 2005 Microsoft ended support for Windows 2000 and is now only offering extended support. Similarly in April 2008 Microsoft ended support for SQL Server 2000 and is now only offering extended support. Organizations that plan to migrate to CA Service Desk r12 should look at other supported server and database platforms.
  • Classic Security in web.cfg: With improvements to security and authentication the classic security option in web.cfg that allows users to login with just a userid will be removed. This was announced as deprecated in version 5.6 and better options now exist within Access Types.

A fenti tételeket áttanulmányozva láthatjuk, hogy a gyártó – az elõre bejelentett szabályok mentén – az új rendszerbõl kihagyott minden olyan elemet, ami a lokális telepítéseket és elemeket jelenti. Ugyanígy kimarad már a rendszerbõl az MS által már nem támogatott adatbázisok támogatása (tudom-tudom ez itthon nem lesz egy nagyon népszerû dolog, de kérem ez van, a jobb performancia és a több szolgáltatás használata ma egyre kevésbé elkerülhetõ).

Hardware igények

A hardver igényekrõl jelenleg még pontosakat nem lehet tudni, hisz a beta program során még változhat. Az már jelenleg is tudható, hogy az elvárások a mai kor igényei szerinti szervereket fognak megkívánni, de nem lesz kötelezõ a 64 bites infrastruktúra (bár ajánlott :)).

Az SD szerverre a minimum 2GHz-s processzor (ajánlott a dual-core), minimum 2GB RAM (ajánlott a 4GB – ha használjuk a Workflow motort akkor egyenesen kötelezõ). A többi komponenst az adott komponens szerint kell méreteznünk, azaz az SQL szervert az általunk használt verzió gyártói elõírásai szerint kell méretezni. Ugyanez a helyzet a riportokat biztosító Business Objects XI szerverkomponenssel is.

Újdonság ugye, hogy a teljes riportink szolgáltatás átdolgozásra került, és minden rendszerrel együtt jár egy teljes értékû (!) BO XI, annyi felhasználóra licencelve ahány Analyst licencel- rendelkezünk.

Software igények

CA Service Desk and Service Desk Knowledge Tools r12 Supported Server Platforms (32 bit and 64 bit)

  • Windows 2003 sp1
  • Windows 2008
  • RedHat Enterprise Linux 3.0 32 bit
  • RedHat Enterprise Linux 4.0
  • RedHat Enterprise Linux 5.0
  • SuSE 9
  • SuSE10 sp1
  • Sun Solaris 9 64 bit
  • Sun Solaris 10 64 bit
  • AIX 5.2 64 bit
  • AIX 5.3 64 bit
  • AIX 6.1 64 bit
  • HP-UX 11.23 64 bit
  • HP-UX 11.31 64 bit
  • VMWARE ESX Server 3.0

Business Objects XI Supported Server Platforms

Jelenleg nincs konkrét infó kiadva, várhatóan a gyári megkötések mentén fog kialakulni a végeredmény

OS

  • Microsoft Windows 2000 32-bit SP4
  • Microsoft Windows 2003 Server 32-bit R2
  • Microsoft Windows 2003 Server 32-bit SP1
  • Linux Red Hat 4.0
  • Linux SuSe 9
  • Unix Solaris 8, 9, and 10
  • Unix AIX 32-bit 5.2 and 5.3
  • UNIX HP-UX 11.11 and 11.23

r12 Supported Databases

  • Microsoft SQL Server 2005 SP2
  • Microsoft SQL Server 2008
  • Oracle 10gr2
  • Oracle 11g

r12 Supported Browsers

  • MS Internet Explorer 6.0 sp1
  • MS Internet Explorer 6.0 sp2
  • MS Internet Explorer 7.0
  • Firefox 2.0 or better
  • Safari 3.0 – Employee/Customer/Guest Interface Only

Java Version

  • Java 1.6.0_00

Jelenleg itt tartunk. Ahogy haladok majd tovább az információk feldolgozásában majd még írok róla.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*