A cikksorozat a hónap elején megjelent Service Desk új változatát veszi górcső alá, jelenleg még szigorúan csak “szárazon”. Az összefoglaló megírása során feltételezem, hogy a kedves olvasó ismeri az ITL v3-t és a Service Desk rendszer előző változatainak valamelyikét. Lássuk hát a folytatást.
Elsőre úgy terveztem, hogy most a kimutatások változásáról fogok írni, de sajnos nem sikerült az új rendszert életre csiszolnom. Ennek következtében számos olvasnivalón elkezdtem átrágni magam. E részben ennek az erdeményét próbálom összefoglalni.
Ami kimaradt…
A rendszer fejlesztése során számos szolgáltatás lassan partvonalra került, majd kikerült a rendszerből. E változat megjelenésével a következő szolgáltatások kerültek ki a rendszerből:
- Installed Analyst Client
A JAVA alapú vastagkliens támogatottsága teljes egészében megszünt (hip-hip-hurrá), és a fejlesztés fókusza a platform és lehetőség szerint böngészőfüggetlen webes felhasználói felület. - Ingres Database Support
Az új verzió a továbbiakban nem támogatja a továbbiakban az Ingress adatbázisokat (és nem is adnak a továbbiakban ingyenesen semmilyen adatbáziskezelő alkalmazást a rendszerrel). Amennyiben valaki Ingress alapon használta a rendszert (ami nem kis bátorság volt, főként, hogy 2 éve bejelentették, hogy a további verziók már nem fogják támogatni!), annak a Migrációs dokumentáció segítséget nyújt az áttéréshez. - MS Access Reports
Valamennyi kimutatást a továbbiakban a CA Business Intelligence modul szolgáltatja Business Object XI alapokon. E változás is benne volt egy kis ideje a levegőben, s most vére meglépték. Ami fontos, hogy a CA Busienss Intelligence modul webes alapokon elérhető felületet biztosít a továbbiakban már a kimutatások kezeléséhez is. - BAPI and C APIs
Az új és fejlett szolgáltatásokat biztosító Web Service kialakítását követően e verzióval megszüntették a BAPI és a C API alapú SDK támogatást. Amennyiben a Web Services megoldás használatáról többet kíván megtudni, tekintse át a CA Green Book-ok gyűjteményéből az Incident and Problem Management Green Book könyvet. - Scoreboard Graphs
Az új kimutatási lehetőségek következtében már jóval gazdagabb kimutatási lehetőségek állnak rendelkezésünkre az ad-hoc kimutatások terén is, mint az eddigi Scoreboard Graphs által nyújtott funkcionalitás. Ebből fakadóan e szolgáltatás is kikerült a rendszerből. - MS Windows 2000 and MS SQL Server 2000 Support
A Microsoft 2005 júniusában befejezte a Windows 2000 Server, és 2008 áprilisától a Microsoft SQL 2000 támogatását (ez utóbbira még azért kiterjesztett támogatás vásárolható). Ebből adódóan a tervezések és a migrációk során a CA is már csak a jelenleg támogatott Microsoft termékverziókkal szabad számolni. - Classic Security in web.cfg
A régi, klasszikus biztonsági beállítások, amelyeket a web.cfg fájlon keresztül lehetett szabályozni, teljes egészében felváltotta az Access Type-on keresztüli megoldás. Jelen verziótól már csak ez utóbbi áll rendelkezésre. - CA Forest & Trees Technology
Az új rendszerben alkalmazott webes kliens megoldás teljes egészében kiváltotta a Dashboard-nál alkalmazott Forest & Tree megoldást, így az értelmét vesztve kikerült a termékből.
Szoftver követelmények
Szerver Operációs rendszerek (teljesség igénye nélkül)
Jelen bejegyzés elkészítésekor érvényes állapotot az alábbiakban rögzítem. Fontos, hogy ezt csak iránymutatónak szabad tekintetni, az aktuális állapotot mindig a http://support.ca.com oldalon lehet és kell ellenőrizni!
Microsoft Windows
Release | Verzió | CA Service Desk and Knowledge Tools r12 | Knowledge Tools and FAST ESP Search Engine | CA Business Intelligence and Business Objects Enterprise XI | CA Embedded Entitlements Manager (CA EEM) | CA Workflow 1.1.5 SP4 |
---|---|---|---|---|---|---|
Windows Server 2008 | 32-bit/64 bit | Igen | Nem | Nem | Nem | Igen |
Windows Server 2003 | R2 (32-bit) | Igen | Igen | Igen | Igen | Igen |
Windows Server 2003 | R2 (64-bit) | Igen | Igen | Igen | Nem | Igen |
Windows 2003 | SP2 (32-bit) | Igen | Igen | Igen | Igen | Igen |
Windows 2003 | SP2 (64-bit) | Igen | Igen | Igen | Nem | Igen |
Redhat Enterprise Linux
Release | Verzió | CA Service Desk and Knowledge Tools r12 | Knowledge Tools and FAST ESP Search Engine | CA Business Intelligence and Business Objects Enterprise XI | CA Embedded Entitlements Manager (CA EEM) | CA Workflow 1.1.5 SP4 |
---|---|---|---|---|---|---|
3.0 | x86 (32-bit) | Igen | Igen | Nem | Igen | Nem |
4.0 | x86 (32-bit) | Igen | Igen | Nem | Igen | Igen |
4.0 | x86 (64-bit) | Igen | Igen | Nem | Nem | Igen |
5.0 | x86 (32-bit) | Igen | Nem | Nem | Nem | Igen |
5.0 | x86 (64-bit) | Igen | Nem | Nem | Nem | Igen |
Kliens operációs rendszerek
Microsoft Windows
Relase | Verzió |
---|---|
Windows 2000 | Nem támogatott |
Windows XP | SP2 |
Windows Vista | kiadástól valamennyi verzió |
Apple Macintosh
Release | Verzió |
MAC OS | X (Firefox és Safari) |
Megjegyzés: A Safari-n keresztül csak a Customer, Employee és a Guest felületet támogatja csak!
Web böngészők
Termék – OS Platform | Release |
---|---|
Firefox – valamennyi platformon | 2.x vagy 3.x A Business Intelligence szolgáltatások elérhetőségét minden esetben a gyártó honlapján kell ellenőrzni! |
MS Internet Explorer – Windows | Internet Explorer 6 SP1, SP2 Internet Explorer 7 |
Safari – MAC OS, Windows | 3.0 (csak az önkiszolgáló felületek!) |
Adatbázis kezelők
Termék – OS Platform | Release |
---|---|
MS SQL Server – Windows (32-bit, 64-bit) | 2005 SP2 |
MS SQL Server – Windows (32-bit, 64-bit) | 2008 |
Oracle – All (32-bit, 64-bit) | 10g r2, 11g |
Hardver követelmények
E részben is a számos komponenshez sok-sok információt kéne felsorolni. Ezek helyett álljon itt az alapvető igény meghatározása, s ennél részletesebb információkért nézz kérül a http://support.ca.com oldalon!
Hardver | Igény |
---|---|
CPU | Single Processor 2.0 GHz minimum, Dual Processor 2.0 GHz ajánlott. |
RAM | 2 GB minimum, 4 GB ajánlott. |
Diszk terület | 2 GB |
Az újdonságok itt nem értek végett, folytatás a következő cikkben…
Pingback: Rétikánya blogja » CA Service Desk r12 – 1. rész