A cikksorozat a hónap elején megjelent Service Desk új változatát veszi górcső alá, jelenleg még szigorúan csak “szárazon”. Az összefoglaló megírása során feltételezem, hogy a kedves olvasó ismeri az ITL v3-t és a Service Desk rendszer előző változatainak valamelyikét. Lássuk hát a folytatást.

Elsőre úgy terveztem, hogy most a kimutatások változásáról fogok írni, de sajnos nem sikerült az új rendszert életre csiszolnom. Ennek következtében számos olvasnivalón elkezdtem átrágni magam. E részben ennek az erdeményét próbálom összefoglalni.

Ami kimaradt…

A rendszer fejlesztése során számos szolgáltatás lassan partvonalra került, majd kikerült a rendszerből. E változat megjelenésével a következő szolgáltatások kerültek ki a rendszerből:

  • Installed Analyst Client
    A JAVA alapú vastagkliens támogatottsága teljes egészében megszünt (hip-hip-hurrá), és a fejlesztés fókusza a platform és lehetőség szerint böngészőfüggetlen webes felhasználói felület.
  • Ingres Database Support
    Az új verzió a továbbiakban nem támogatja a továbbiakban az Ingress adatbázisokat (és nem is adnak a továbbiakban ingyenesen semmilyen adatbáziskezelő alkalmazást a rendszerrel). Amennyiben valaki Ingress alapon használta a rendszert (ami nem kis bátorság volt, főként, hogy 2 éve bejelentették, hogy a további verziók már nem fogják támogatni!), annak a Migrációs dokumentáció segítséget nyújt az áttéréshez.
  • MS Access Reports
    Valamennyi kimutatást a továbbiakban a CA Business Intelligence modul szolgáltatja Business Object XI alapokon. E változás is benne volt egy kis ideje a levegőben, s most vére meglépték. Ami fontos, hogy a CA Busienss Intelligence modul webes alapokon elérhető felületet biztosít a továbbiakban már a kimutatások kezeléséhez is.
  • BAPI and C APIs
    Az új és fejlett szolgáltatásokat biztosító Web Service kialakítását követően e verzióval megszüntették a BAPI és a C API alapú SDK támogatást. Amennyiben a Web Services megoldás használatáról többet kíván megtudni, tekintse át a CA Green Book-ok gyűjteményéből az Incident and Problem Management Green Book könyvet.
  • Scoreboard Graphs
    Az új kimutatási lehetőségek következtében már jóval gazdagabb kimutatási lehetőségek állnak rendelkezésünkre az ad-hoc kimutatások terén is, mint az eddigi Scoreboard Graphs által nyújtott funkcionalitás. Ebből fakadóan e szolgáltatás is kikerült a rendszerből.
  • MS Windows 2000 and MS SQL Server 2000 Support
    A Microsoft 2005 júniusában befejezte a Windows 2000 Server, és 2008 áprilisától a Microsoft SQL 2000 támogatását (ez utóbbira még azért kiterjesztett támogatás vásárolható). Ebből adódóan a tervezések és a migrációk során a CA is már csak a jelenleg támogatott Microsoft termékverziókkal szabad számolni.
  • Classic Security in web.cfg
    A régi, klasszikus biztonsági beállítások, amelyeket a web.cfg fájlon keresztül lehetett szabályozni, teljes egészében felváltotta az Access Type-on keresztüli megoldás. Jelen verziótól már csak ez utóbbi áll rendelkezésre.
  • CA Forest & Trees Technology
    Az új rendszerben alkalmazott webes kliens megoldás teljes egészében kiváltotta a Dashboard-nál alkalmazott Forest & Tree megoldást, így az értelmét vesztve kikerült a termékből.

Szoftver követelmények

Szerver Operációs rendszerek (teljesség igénye nélkül)

Jelen bejegyzés elkészítésekor érvényes állapotot az alábbiakban rögzítem. Fontos, hogy ezt csak iránymutatónak szabad tekintetni, az aktuális állapotot mindig a http://support.ca.com oldalon lehet és kell ellenőrizni!
 
Microsoft Windows

Release Verzió CA Service Desk and Knowledge Tools r12 Knowledge Tools and FAST ESP Search Engine CA Business Intelligence and Business Objects Enterprise XI CA Embedded Entitlements Manager (CA EEM) CA Workflow 1.1.5 SP4
Windows Server 2008 32-bit/64 bit Igen Nem Nem Nem Igen
Windows Server 2003 R2 (32-bit) Igen Igen Igen Igen Igen
Windows Server 2003 R2 (64-bit) Igen Igen Igen Nem Igen
Windows 2003 SP2 (32-bit) Igen Igen Igen Igen Igen
Windows 2003 SP2 (64-bit) Igen Igen Igen Nem Igen

 

Redhat Enterprise Linux

Release Verzió CA Service Desk and Knowledge Tools r12 Knowledge Tools and FAST ESP Search Engine CA Business Intelligence and Business Objects Enterprise XI CA Embedded Entitlements Manager (CA EEM) CA Workflow 1.1.5 SP4
3.0 x86 (32-bit) Igen Igen Nem Igen Nem
4.0 x86 (32-bit) Igen Igen Nem Igen Igen
4.0 x86 (64-bit) Igen Igen Nem Nem Igen
5.0 x86 (32-bit) Igen Nem Nem Nem Igen
5.0 x86 (64-bit) Igen Nem Nem Nem Igen

 

Kliens operációs rendszerek

Microsoft Windows

Relase Verzió
Windows 2000 Nem támogatott
Windows XP SP2
Windows Vista kiadástól valamennyi verzió

 

Apple Macintosh

Release Verzió
MAC OS X (Firefox és Safari)

Megjegyzés: A Safari-n keresztül csak a Customer, Employee és a Guest felületet támogatja csak!

 

Web böngészők

Termék – OS Platform Release
Firefox – valamennyi platformon 2.x vagy 3.x
A Business Intelligence szolgáltatások elérhetőségét minden esetben a gyártó honlapján kell ellenőrzni!
MS Internet Explorer – Windows Internet Explorer 6 SP1, SP2
Internet Explorer 7
Safari – MAC OS, Windows 3.0 (csak az önkiszolgáló felületek!)

 

Adatbázis kezelők

Termék – OS Platform Release
MS SQL Server – Windows (32-bit, 64-bit) 2005 SP2
MS SQL Server – Windows (32-bit, 64-bit) 2008
Oracle – All (32-bit, 64-bit) 10g r2, 11g

 

Hardver követelmények

E részben is a számos komponenshez sok-sok információt kéne felsorolni. Ezek helyett álljon itt az alapvető igény meghatározása, s ennél részletesebb információkért nézz kérül a http://support.ca.com oldalon!

Hardver Igény
CPU Single Processor 2.0 GHz minimum, Dual Processor 2.0 GHz ajánlott.
RAM 2 GB minimum, 4 GB ajánlott.
Diszk terület 2 GB

 

Az újdonságok itt nem értek végett, folytatás a következő cikkben…

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*