A cikksorozat a hónap elején megjelent Service Desk új változatát veszi górcső alá. Lássuk hát a folytatást, mi változott a Kimutatások és a keresések terén. E rész megírásához már a telepített rendszert is használom. 🙂
Service Desk és az “RRR” avagy Roule, Report, seaRch
A rendszer újításai és fő változásai a címben megadott három területen tettenérhető változásokkal jellemezhetőek. Lássuk a második “R”-t azaz a kimutatások nyújtotta újdonságokat!
Kimutatások
A Service Desk rendszer kimutatási rendszere mostantól már webes felületen keresztül elérhető (szemben az eddigi verziókkal). A kimutatási rendszer egy teljesértékű Business Object XI Premium változat, amelyhez a termékkel együtt annyi teljesértékű licencet kapunk, mint ahány Analyst licence-el rendelkezünk.
Első amivel szembetalálkozunk és melbevágó lehet, hogy a telepítendő rendszerkomponens rengeteg erőforrást emészt fel. Már a telepítéskor is szembeötlő az igényelt 9,5 GB (!) diszk kapacitás, de ugyanígy jelentős a futásidejű memória igénye is. Az alkalmazás leírása szerint min 2 GB RAM kell, de ajánlott a 4 GB RAM biztosítása is.
Mindezek alapján érdeklődve néztem mit nyújt és miként is viselkedik ez az új komponens. Az első lépés ami fontos, hogy a telepítés két különálló lépésben történik. Az első során a kimutatáskezelő környezetet telepítjük. Ennek során saját adatbázist (CMS) készített a rendszer és ebben tárolja az adatait. Ez sajnos alapértelmezetten MySQL, ha más adatbázist akarunk használni (MS SQL, Oracle, stb.), akkor az csak egyedi telepítéssel és jelentős előre történő konfigurálással oldható meg. Tapasztalataim szerint a dokumentáció – bár elég részletesnek tűnik – azért nem teljesen elégséges, volt néhény lépés ami kisérletezés, és a megszokás alapján volt csak átléphető. Ha viszont ezen túljutunk, akkor sem vagyunk készen, vár ránk a második lépés, és be kell konfigurálnunk a Business Object XI-t a Ca Service Desk rendszer alá. Ehhez egy a megszokott konfigurációs alkalmazáshoz kisértetiesen hasonlító konfigurátort kell a telepítő DVD-ről elindítani. Az adatok megadását követően a rendszer a szükséges adatokat rögzíti a rendszerben, s innentől tudjuk a kimutatásokat valóban használni.
Ha mindent jól csináltunk, akkor a BO XI Info View alkalmazása “felületet vált” és innentől az alábbi bejelentkező felület vár ránk:
A bejelentkezést követően már minden kimutatás kezelését, szerkesztését, publikálását, stb. el tudjuk végezni. Természetesen itt is – mint mindenhol máshol – a biztonsági beállítások felügyelete alatt dolgozunk!
A rendszer használatához az eddigi CA Service Desk tudás nem elégséges, igensi mindenkinek érdemes elővenni és áttanulmányozni a rendszer részletes leírását. Ez nem kis kihívás, hisz csak az SD rendszer leírása több mint 2200 oldal…
Amennyiben átrágtuk magunkat viszont a leírásokon, konfigurációkon, egy nagyon használható és a rendszerhez elég jól illeszkedő rendszert kapunk cserébe. A rendszer ráadásul integrálható az SD felületébe is, s ennek köszönhetően az erre jogosított felhasználók elől elrejthető a külön alkalmazás használatának igénye.
Eddigi projektjeimben a kimutatások minden esetben önálló modulként futott, s az itt “kapott” lehetőségek ezt erősitik tovább. Ebből adódóan, később erre a szolgáltatáshalmazra külön is vissza fogok térni.
Keresés
Ez a rész szintén jelentős tuningon esett át, számos apró de jó szolgáltatási elemmel bővült. Az első és legnagyobb segítség, hogy a keresések lehetősége és mennyiség sokat bővült. Előkerültek a Workflow task-okban való keresések, természetesen a az újdonságként létrehozott fórumokban is lehet keresni. Az új lehetőségek természetesen előkerülnek a bejelentések megoldása során is…
Pár további újdonság is megjelent:
- A rendszer képes a tudásbázis dokumentumokban is keresni (.pdf, .zip, .xls, .exe, .html, .img, .msg, .ppt, .rtf, .txt, .avi, .doc, and .xml).
- Végre működik a szabadszöveges keresés is, amivel a kereséseket a nem strukturált adatokon is elvégezhetjük.
- A keresések mostantól a rendszerbe felvett csatolt állományokon is működnek (bár igaz ezt még csak doksikban olvastam, határait, használhatóságait még nem teszteltem).
- A rendszer végre támogatja a keresések során a Multi-Byte karaktereket (UTF-8).
Mindezeket a szolgáltatásokat a FAST ESP szolgáltatás nyújtja a számunkra, ha telepítjük! Igen-igen, ezek csak akkor állnak rendelkezésünkre, ha az opcionális komponenst feltesszük a rendszerre (és bevállaljuk a plusz erőforrás szükségleteket, hisz semmi sincs ingyen).
Pingback: Rétikánya blogja » CA Service Desk r12 – 2. rész