A most kivitelezett CA Unicenter Service Desk projektben az az elvarázsolt ötletem támadt, hogy az egyik külsõ rendszer felé az adatáramlást és manipulációt a Notification által meghívott módon valósítom meg. Tehettem ezt minden különösebb probléma nélkül, hisz a megrendelõ elvárása az volt, hogy Service Desk egy-egy tikett állapotváltozását követõen végezzen el módosításokat egy másik rendszerben.

A megoldás eléggé hamar létrejött az USD szintjén, hisz a szükséges plusz adatokat a Schema Designer-el felvettem, majd a Web Screen Painter segítségével létrehoztam.

Érdekes ez a Web Screen Painter termék! Hiába van meg én a HTMPL és JS még mindig elsõsorban a régi öreg jól bevált TextPad alkalmazásomat használom. Még anno 2000 határában elkészítettem hozzá egy SYM fájlt, így a belsõ utasításokat a megszokott módon kiemeli, kezeli is a szerkesztõ.

Megvan a mezõ, kezeli is a rendszer de hiába nézem nem jön át a Notification felületen az infó. Mi a teendõ? Sokáig nem esett le a tantusz mit is kezdjek vele, majd bekattant az isteni szikra!

A rendszerben lehetõségünk van a maileater konfigurálása a (\Site\pdm_maileiter.cfg fájl módosításával), hátha az itt található fájlok valamelyike további segítséget jelenthet. És lõn csoda, CA-s barátaink eddigi hagyományaiknak megfelelõen az átadandó adatok halmazát is egy konfig fájlal szabályozzák. Ez a text_api.cfg fájl. E ponttól kezdve a megoldás szinte már adta magát, csak e fájlba fel kell venni a számunkra szükséges elemet és kész. Miként? Egyszerû!

Keressük meg a [KEYWORDS] szekciót és a számunkra szimpatikus pontra szúrjunk be egy új sort a következõ képpen:

REQUEST.<KIMENONEV>=<sajatelem>.<tipus>
pl.: REQUEST.TESTMEZO=testmezo.STRING

és a kimenet:

NX_NTF_KIMENONEV=<adott elemben felvett érték>
pl.: NX_NTF_TESTMEZO=ide kerul a beirt szövegünk

Nem is bonyolult nem? E megoldással már nem volt nehéz elérni, hogy az adott illesztõ alkalmazás minden fontos információt megkapjon és a továbbiakban könnyen befejezhessük az illesztést.

Lényeges még azt is leszögezni, hogy a fentiekben a REQUEST objektumra vonatkozó bõvítésrõl beszéltem, de ugyanilyen módon lehet a CHANGE, ISSUE, CONTACT és az ASSET elemekben lévõ információkat is bõvíteni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*