Aki használja a CA Service Desk rendszert az már biztosan találkozott azzal a helyzettel, hogy a rendszer amennyiben nem sikerült valamilyen oknál fogva az értesítéseket elküldenie, akkor az el nem küldött levelek egy könyvtárba kerülnek. Sajnos ezt követõen eléggé macerás ezek ismételt elküldése.
A héten egy ügyfelünk erre kért megoldást, s tekintettel arra, hogy a megoldás maga univerzálisan jelenleg még létezõ valamennyi verzióhoz jól használható közkincsé teszem.
Kérek mindenkit, hogy aki letölti dobjon egy emailt, mert e jelzések érdeklõdések függvényében publikálom esetleg további tool-jaimat amik e rendszerhez készültek.
Az alkalmazás nem kíván tõlünk nagy ördöngösséget, mindössze egy telepített .NET 2.0 kell hozzá (meg egy Windows szerveren futó USD :)) és már mehet is. A program maga parancssoros alkalmazás, így javasolt a rendszer bin mappájába másolva használni, mert így bármikor elérhetõ (ezen útvonal alapértelmezetten benne szerepel a PATH-ban).
Az alkalmazás mûködésérõl az alábbiakat érdemes tudni:
PDM_RESEND_MAIL v1.0 Copyright (c) Rigó Tamás, 2008 Minden jog fenntartva! -- www.atlantico.hu
PDM_RESEND_MAIL [-q|-l file] [-?|-help] -c cfg_file -m msg_file|msg_dir
ahol -q - minden kijelzendõ üzenet elnyomása -l file - a progran üzeneteinek log_file nevû fájlba naplózása -? -help - paraméterek megjelenítése -c cfg_file - NX.env fájl elérési útvonala -m msg_file - a CA Service Desk r11 által elõállított üzenetfájl
Program használata: 1. Ha szükséges módosítsuk a NX_ROOT\site\mods\underivelable könyvtárban lévõ
állományokban az e-mail címeket érvényesre 2. Indítsuk el az alkalmazást a szükséges paraméterekkel
A rendszer ezt követõen feldolgozza az üzeneteket, és megkísérli azok ismételt elküldését. Amennyiben a küldés sikeres, akkor a fájl törli, amennyiben nem sikerült, úgy a fájlba beírja az új hibaüzenetet további ellenõrzésre. Amennyiben csak egy fájlt kívánunk így elküldeni adjuk meg a fájl nevét direktben, ha az egész könyvtárét, úgy vagy az útvonalat adjuk meg. Amennyiben az aktuális könyvtárra akarjuk a feladatot végrehajtani, úgy használjuk a '.' jelet az aktuális könyvtár megjelölésére.
Sok sikert mindenkinek! Kérek mindenkit továbbá, hogy amennyiben bármilyen gondja problémája van, továbbfejlesztési ötlete van, jelezze számomra a retikanya@atlantico.hu címen.
Pingback: Rétikánya blogja » CA Service Desk E-Mail Resend