A napokban egy kedves ügyfelünkhöz kellett kimennem, mert problémák adódtak a CA Service Desk rendszer mellé írt interfészekkel. Értetlenül áltunk előtte, hisz az interfészek jó ideje megfelelően működtek, most meg mind egyszerre megállt.

Kiérkezésem után derült ki, hogy ezzel párhuzamosan a csatolmányok kezelése is megszűnt rendben működni! Nu innen már szagot kapva, azonnal a TOMCAT szerver működését kezdtem ellenőrizni (én magam egy régi ajánlás alapján dolgozva még mindig úgy telepítem a rendszert, hogy fő szolgáltatást az MS IIS szerver adja, a TOMCAT meg csak a webservice és JAVA appletek kezeléséért a felelős).

Az ellenőrzés alapján hamar kiderült, hogy a TOMCAT szolgáltatások valóban nem futnak és ezeket kell újraindítani.

Az ellenőrzés elég egyszerű, csak egy böngészőből kell a http://<hostname>:8080/axis címre kapcsolódnunk. Ha minden okés akkor itt máris jön a válasz, ha nem…

Ilyenkor egy átlagos helyzetben egy “egyszeri” rendszergazda máris újraindítja a szervert. A helyzet pikantériája az volt, hogy számunkra ez nem volt lehetséges, de minél hamarabb át kellett ezen a problémán verekednünk. Mi a teendő ilyenkor?

A Service Desk lehetőséget biztosít a TOMCAT modul kezelésére parancssorból pdm_tomcat_nxd utasítással:

pdm_tomcat_nxd –c SHUTDOWN (leállítás)

pdm_tomcat_nxd –c START (indítás)

ezt követően a dolog máris magához tért és működött. A modul még számos plusz lehetőséget is biztosít számunkra, amelyeket a pdm_tomcat_nxd –h utasítással tudunk megjeleníteni.

2 hozzászólás

  1. Pintér Jenő

    Szia Tamás,

    tudom, hogy már nem foglalkozol nagyon CA USD-vel, de hátha egyből tudod a megoldást. WSP-vel frissítettem egy nézetet és valami oknál fogva nem sikerül publikálni, mivel lockolva van általam.
    Van esetleg valami ötleted az újraindításon kívül, hogy milyen módon lehetne a lockolást megszűntetni?

    Köszönöm,
    Jenő

  2. Ez azt jelenti, hogy miután a WSP-ben nyomtál rá egy publisht, nem futnak le a dolgok, hanem hibát ad? Ha ez viszont lefutott, akkor parancssorban adj ki egy “pdm_webcache” utasítást és utána nézd meg mennek-e a dolgok! (ha nem ad hibát közben, bár ez nem szokott…

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*